قرآن کریم
نهجالبلاغه
ابنبابویه، محمد بن على (1413 ق). من لایحضره الفقیه. قم: دفتر انتشارات اسلامى.
ابنمنظور، محمد بن مکرم (1414 ق). لسان العرب. بیروت: دار الفکر.
انصارى، مرتضى بن محمدامین (1415 ق). کتاب المکاسب. قم: کنگرة جهانى شیخ انصارى.
ــــــــــــــــــــــــــــ (1431 ق). فرائد الاصول. قم: مجمع الفکر الاسلامی.
تشکری، ابوذر و رجبی، محمود (1397). بررسی توان رقابت هوش مصنوعی با ذهن انسان از منظر قرآن. قرآنشناخت، س 10، 5 ـ 20.
حکیم، سید محسن طباطبایى (1416 ق). مستمسک العروه الوثقى. قم: مؤسسة دار التفسیر.
حلی، حسن بن یوسف (1412 ق). منتهى المطلب. مشهد: مجمع البحوث الإسلامیه.
ـــــــــــــــــــــ (1420 ق). تحریر الأحکام. قم: مؤسسه امام صادق(ع).
خمینی، روحالله (1425 ق). تحریر الوسیله. قم: دفتر انتشارات اسلامی.
خویی، ابوالقاسم (1421 ق). مصباح الفقاهه (المکاسب). قم: مؤسسه احیاء آثار الامام الخوئی.
سروش، عبدالکریم (1376). حکمت و معیشت. تهران: صراط.
سروش، محمد (1391). قبض فقه و بسط علم. مجلة جامعة اسلامی دندانپزشکان، ش 4، 266 ـ 270.
شیخ طوسی، محمد بن حسن (1387 ق). المبسوط. تهران: المکتبه الرضویه.
طباطبایى، محمدحسین (1417ق). المیزان. بیروت: مؤسسه الأعلمی.
طباطبایی، سیده فاطمه و بینشبهنیا، الهه (1401). حکم تکلیفی بهکارگیری هوش مصنوعی به عنوان قاضی از منظر فقه امامیه. حقوق اسلامی، ش 4، 69 ـ 92.
طریحى، فخرالدین (1416 ق). مجمع البحرین. تهران: کتابفروشى مرتضوى.
علمالهدی، سید مرتضی (1415 ق). الانتصار. قم: مؤسسة النشر الاسلامی.
فروغی، محمد (1396). ادراک بصری در هوش مصنوعی. معارف عقلی، ش 1، 67 ـ 96.
فنایی، ابوالقاسم (1374). جایگاه موضوعشناسی در اجتهاد. نقد و نظر، ش 5، 87 ـ 99.
کلینى، محمد بن یعقوب (1407 ق). الکافی. تهران: دار الکتب الإسلامیه.
مازاریان، علیرضا (1398). تحلیل انتقادی استدلال عدم تفاوت مربوط در دفاع از حقوق هوش مصنوعی. پژوهشهای فلسفیـ کلامی، ش 1، 165 ـ 190.
مطهری، مرتضی (1381). آشنایی با علوم اسلامی. تهران: صدرا. ج 1.
ـــــــــــــــ (1383). سیری در سیرة نبوی. تهران: صدرا.
مظفر، محمدرضا (1417 ق). اصول الفقه. قم: مرکز النشر.
مکارم شیرازی، ناصر (1385). دایره المعارف فقه مقارن. قم: مدرسه امام علی(ع).
مهریزی، مهدی (1376). بلوغ دختران: مجموعه مقالات. قم: طبع و نشر.
نایینی، محمدحسین (1376). فوائد الأصول. قم: جامعه مدرسین.
نجفى، محمدحسن (1404 ق). جواهر الکلام. بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
The Holy Quran
Nahjul Balagha
Alam al-Hoda, S. M. (1994). Al-Intisar. Qom: Islamic Publishing Foundation. (in Arabic)
Ansari, M. M. A. (1994). Kitab al-Makaseb. Qom: Sheikh Ansari World Congress. (in Persian)
-------------------. (2009). Fara’id al-Usul. Qom: Islamic Thought Society. (in Arabic)
Fanai, A. (1995). The place of thematics in ijtihad. Criticism and opinion, No. 5, 87-99. (in Persian)
Foroughi, M. (2016). Visual perception in artificial intelligence. Intellectual knowledge, First issue, 67-96. (in Persian)
Helli, H. Y. (1991). Muntahaa al-matlab. Mashhad: Islamic Research Complex. (in Arabic)
------------. (1999). Tahrir al-Ahkam. Qom: Imam Sadiq(AS) Foundation. (in Arabic)
Ibn-Babeweyeh, M. A. (1992). Man La Yahduruhu al-Faqih. Qom: Islamic Publications Office. (in Arabic)
Ibn-Manzur, M. M. (1993). Lisan al-Arab. Beirut: Dar al-Fikr. (in Arabic)
Khoei, A. Q. (2000). Misbah Al-Fiqahah (Al-Makasab). Qom: Imam Al-Khoei Works Revival Institute. (in Arabic)
Khomeini, R. (2004). Tahrir al-wasila. Qom: Islamic Publications Office. (in Arabic)
Koleini, M. Y. (1986). Al-Kafi. Tehran: Dar al-Kutub al-Islamiyyah. (in Arabic)
Makarim Shirazi, N. (2006). Encyclopedia of Comparative Jurisprudence. Qom: Imam Ali(AS) School. (in Persian)
Mazarian, A.R. (2018). Critical analysis of the non-difference argument in defending the rights of artificial intelligence. Philosophical-theological researches, First issue, 165-190. (in Persian)
Mehrizi, M. (1997). Puberty of girls: a collection of articles. Qom: Tab’a and Nashar Publications. (in Persian)
Mutahhari, M. (2004). A Journey through the Prophetic Conduct. Tehran: Sadra. (in Persian)
-----------------. (2002). An Introduction to Islamic sciences. Tehran: Sadra. Vol. 1. (in Persian)
Muzaffar, M. R. (1996). Principles of jurisprudence. Qom: Publishing Center. (in Arabic)
Naieni, M. H. (1997). Fawayid al-Ousul. Qom: Society of teachers. (in Arabic)
Najafi, M.H. (1983). Jawahir al-kalam. Beirut: Dar Ihya’ al-Turath al-Arabi. (in Arabic)
Sheikh Tousi, M. H. (1967). Al-Mabsut. Tehran: Al-Maktab Al-Razaviya. (in Arabic)
Soroush, A. K. (1997). Wisdom and livelihood.Tehran: Serat. (in Persian)
Soroush, M. (2013). Catch of jurisprudence and expansion of science. Journal of the Islamic Society of Dentists, No. 4, 266-270. (in Persian)
Tabatabaei, S. F. & Binesh Bahnia, E. (2022). Mandatory ruling of using artificial intelligence as a judge from the perspective of Imami jurisprudence. Islamic law, No. 4, 69-92. (in Persian)
Tabatabai Hakim, S. M. (1995). Mustamsik al-ourwat al-wuthqaa. Qom: Dar al-Tafsir Foundation. (in Arabic)
Tabatabai, M. H. (1996). Al-Mizan. Beirut: Al-A’alami Foundation. (in Arabic)
Tashakkori, A. & Rajabi, M. (2017). Investigating the ability of artificial intelligence to compete with the human mind from the perspective of the Qur'an. Qur'an Knowledge, 10th year, 5-20. (in Persian)
Toreihi, F. (1995). Majma’ al-Bahrain. Tehran: Mortazavi bookstore. (in Arabic)